Friday, August 19, 2011

Quality Time



WSPR is a fair and honest system; it doesn’t exclude non-DX stations. Just like all reverse beacon systems, all is welcome. When they hear me, I get immediately a report. I am tired of QRO guns, ‘outside Europe’ and ‘only DX’. WSPR gives a good indication what can be done with QRP power and present propagation. In the mean time I can read a book, do some shopping, spent time with the family, or watch a film. That’s what I like about WSPR. For the years that are left for me is quality time a big issue. Not wasting time with nonsense. Just do what feels good for me.

2 comments:

  1. Hallo Paul, Mooie foto in je header, is dat van Ameland? Wel een beetje zwaar he "the years that left" jij word volgens mij wel 110 jaar oud. Dus heb je nog heel wat te gaan ;-). WSPR is fantastisch vooral voor degenen die weinig tijd hebben en toch wat aan de hobby willen doen. Overigens kost het aan laten staan van de computer en radio wel een hoop stroom als je het over een hele tijd bekijkt. Ik zoek op het moment naar een alternatief. G4ILO gaat al de goede kant op :-) 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, ja het klinkt wel een beetje dramatisch... ik hoop dat ik nog een paar Zonne cycli mee kan gaan. ;-) Maar ja je weet maar nooit. De header is een foto van hier uit de buurt. Dat kleine W5OLF apparaatje is niet gek. Maar ik draai sowie so nooit lang WSPR, dat is een uitzondering. Meestal een uurtje of zo. En groene stroom. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts