Monday, August 8, 2011

Echolink

I was just trying my indoor magnetic loop on 20m meter. I spotted VK2XN, JE5FLM and W5KCM. Best distance for me was VK2XN in return. The noise level here on the island is extreme low, S1, at home it is S8 on 20 meter. Or is it the magnetic loop which is maybe low in noise? I made a QSO on 70 cm repeater with PA3BIC Frank, he lives here on the island of Ameland. I also worked Hennie PE1HB on 70 cm. I am happy that Echolink works fine with my old laptop, so I worked PA3FAH via the 70 cm repeater Leeuwarden on 340.100 MHz. It was a surprise that VY2AS Andries (Andy) shows up on the frequency. He moved in the fifties to Canada and lives on Prince Edward Island. We had a nice chat. My Echolink node is 512796.

4 comments:

  1. Hallo Paul, ik neem aan dat je met WSPR of JT65 op 20m luisterde. Wat een verschil he buiten de randstad. Ik heb over het algemeen ook maar S1-3 storing op 20 en 17m soms nog minder. Heb nog een paar keer geroepen op 70cm vandaag, maar helaas. Wel nog een PA station uit Gramsbergen gewerkt heel kort. Maar het lukt dus wel op 70cm. Die PE1HB was dus dat station uit mijn filmpje ;-). Echolink ken ik niet, trekt mij ook niet zo via internet radio werken. Maar in feite is CoVersity ook zoiets, dus tja. Het weer lijkt niet zo best, maar tussen de buien door gaan jullie vast leukeee dingen doen. Zijn jullie al op de vuurtoren geweest? 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Paul,

    Ik denk dat de magnetic-loop bijdraagt aan een lagere noise level.
    Tot begin dit jaar had ik ook goede resultaten met zo'n antenne in huis.
    Net 3 qso's op 6M kunnen maken.

    Het verslag van mijn SOTA activiteit heb ik op mijn Blog geplaatst, foto's komen er nog bij.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  3. Hallo Bas, we zijn regelmatig toch op pad, 's avonds gaan we uit eten ergens. Echolink is toch bijna hetzelfde als Coversity. Een combinatie tussen internet en stations on air. Ik zie geen repeaters die conversity die meedoen met Echolink? De noise level hier is erg fijn. 73 Paul

    ReplyDelete
  4. Hallo Tjeerd, Het is combinatie van een laag storingsniveau en de magn.loop denk ik. Maar wel erg fijn. Dat is ook de reden dat ik thuis voornamelijk met digitale modes werk, want dan heb ik geen last van dat ruisniveau. We zijn al op de vuurtoren geweest. Blijkt dat de man die de kaartjes verkoopt zendamateur is, hoorde ik van PA3BIC. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts