Wednesday, July 27, 2011

Iceland new DXCC

It took a long time before I get Iceland in my log. I did with WSPR but not with other modes. Last night I gave CQ on 40 meter with PSK31 and TF2MSN came back for me. Finally. That makes my DXCC total 98. I also worked S58X on 40 meter. This morning I gave CQ on 40 meter SSB with 5 watt. And PAƘDML Menno from Schildwolde came back for me. He was 59+ very strong. I got a 58 report. After 5 minutes his signal dropped to S0, so we must ended the qso. I worked also ON3LX/P with 5 watt SSB on 40 meter. The end fed wire works pretty well on 40 meter. With PSK31 I work easily 2000 - 3500 km at night. So I am curious what it will do when winter time is at hand.

6 comments:

  1. Beste Paul,

    Volgens mij heeft Menno de call PA0DML.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  2. Hallo Tjeerd, inderdaad, type foutje, is gewijzigd. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Hallo Paul, gefeliciteerd met Ijsland. Is niet altijd makkelijk, soms valt het niet mee om "makkelijke" landen te werken. Je moet maar net geluk hebben dat het station in zo'n land QRV is als jij het ook bent. Leuk zo een "lokaal" station te werken. Menno zit bij dezelfde VERON afdeling als ik en kom hem daar wel eens tegen. Ik geloof dat hij dit of vorig jaar ook bij de BBQ was. Zo een 3 bands end fed is interessant. Je hoort er genoeg leuke verhalen over. 73, Bas

    ReplyDelete
  4. I'm still trying to get Iceland in my log....

    Nice one Paul... :0)

    Tot Ziens

    Mark

    ReplyDelete
  5. hallo Bas, TF stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Nu alleen nog Gibraltar en dan is Europa compleet. Ik ben tevreden tot nu toe over de 3 bands end fed. Op 40 meter presteert ie ook naar tevredenheid. 73 Paul

    ReplyDelete
  6. Hi Mark, Iceland was for 3 years on my wish list. Now I got him. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts