Monday, July 25, 2011

Ameland island

I will be active from the island of Ameland IOTA EU-Ø38 on August 6 till August 12 with SSB and CW mainly on 20 meter with QRP. My antenna will be an end fed wire for 20 meter, a Miracle Whip, a portable 6 and 20 meter whip. I will not be on air all the time because I have to spend time for the family also. It depends on the weather. When the weather is good I will be on the beach with a good book or portable from the beach with only 2,5 watts. When it’s raining (till now we have 7 weeks of rain) I will play more with the radio. The Ameland Island has a length of 27 km and does have 3488 inhabitants.

Operating frequencies: CW 14060 KHz, 7030 KHz and SSB on 14285 KHz, 7085 KHz.

16 comments:

  1. Leuk vooruitzicht Paul.

    Misschien kan je ook nog even de vuurtoren beklimmen, deze is geopend voor publiek. Tevens is er op dit eiland een museum die ook een radiostation heeft.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  2. Hi Paul, hope you all have a great time on Ameland... might catch you on 20m with any luck..

    73, Mark

    ReplyDelete
  3. I will be participating in the IOTA contest and hope to hear you in there Paul.

    ReplyDelete
  4. Prettige vakantie Paul en familie. Gelukkig hebben wij geen 7 weken regen gehad hier in het noorden. Hoop dat je mooi weer hebt op Ameland. Overigens zitten daar ook een paar amateurs volgens mij. Volgens QRZ zo een 4. Misschien hoor je er wel 1.
    Heb je ook internet daar, of schrijf je er na terugkomst wat over? 73, Bas

    ReplyDelete
  5. Hallo Tjeerd, ik ga zeker de vuurtoren beklimmen. Dus je hoort van mij. 73 Paul

    ReplyDelete
  6. Hi Mark, maybe, you'll never know. I am qrv on 14.060 MHz Or around 14.285 Mhz (SSB) 73 Paul

    ReplyDelete
  7. Hi Mike, when is the IOTA contest? Hope to catch you. 73 Paul

    ReplyDelete
  8. Hallo Bas, we hebben geen internet, denk ik. Tenzij de XYL haar computer meeneemt + dongel. Maar dat weet ze nog niet zeker. Ik ben benieuwd of ik nog wat op 2 meter hoor daar. 73 Paul

    ReplyDelete
  9. Will put you in the calendar Paul and hope to hear you from TI-land, you never know!

    ReplyDelete
  10. Hi Casey, if propagation are friendly for us... hope to work you. TI would be a new DXCC for me. 73 Paul

    ReplyDelete
  11. Paul, weet niet of je een porto meeneemt? Maar op Ameland zit een repeater in het coversity project.
    430.025 RX and 431.625 TX. Ik kan daar in principe prima op uitkomen. Zelf met mijn porto in de achtertuin of zo....maakt allemaal niet uit. Zou wel leuk zijn je vanaf Ameland te spreken. 73, Bas

    ReplyDelete
  12. hallo Bas, dan neem ik die ook mee. Op de 817 zit ook wel 70 cm, maar met de Miracle whip kan ik niet op 70 cm uitkomen vanwege slechte SWR. leuk om uit te proberen. Heeft de repeater nog een subtone? 73 Paul

    ReplyDelete
  13. Paul, ik zal er nog een stukje over schrijven. Nee geen subtone, gewoon zenden en het pikt je op. Het is geen conventionele repeater. Alles loopt in feite via internet. Maar wel super kwaliteit. Had vanavond nog QSO met Hengelo met de porto in huis. Heb er een filmpje van gemaakt, komt op youtube.
    Die miracle whip is natuurlijk eigenlijk ontworpen voor HF? Wat ik gezien heb is dat er een soort matcher onderin zit? 73, Bas

    ReplyDelete
  14. Hallo Bas, met de Miracle whip kun je ook uitkomen op 2 meter, verder op HF met idd een matcher aan boord. Werkt prima, ik heb er 76 landen mee gewerkt. Ik wacht de video wel af, ben erg benieuwd. 73 Paul

    ReplyDelete
  15. Hi Paul

    That will be something to look out for - I'll put you in my calendar.

    Good Luck - Peter

    ReplyDelete
  16. Hi Peter, hope to hear you. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts