Tuesday, June 14, 2011

MMVARI beta ver 0.45

I could not fall asleep tonight, so I decided to go out of bed and put on the rig. There was some activity on 40 meter PSK31. I downloaded MMVARI beta ver 0.45 just for trying the software. Most of the time I use Fldigi and I am rather satisfied about the program. But when I was comparing both programs I saw that MMVARI was more accurate in decoding when signals are weak. Anyway, I worked the following stations on 40 meter: IN3AFT, UN7FU, UB9AAJ, UA9TK and OH8GDU.

5 comments:

  1. MW0MJB6/14/2011

    Hello Paul, I'll check out that MMVARI software, might catch you on 40m.....

    I like the new layout..

    Tot Ziens.....Mark

    ReplyDelete
  2. Hello Mark, sometimes I like to change the layout. The header is an old photo of a ferry near by our village. Maybe we work each other on 40 meter PSK. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Hallo Paul, leuke vergelijking en wat een groot verschil zeg... Het is bekend dat MMVARI 1 van de beste decodeer programma's is voor RTTY/PSK. Ik gebruik het wel eens in N1MM contestlogger, ik kan daarin schakelen tussen MMVARI, MMTTY en FLDIGI. MMVARI heeft als voordeel de bandpas filter mogelijkheden. MMTTY doet het veel beter in search&pounce omdat die veel sneller automatisch decodeerd. Toch werk ik het liefst met DM780, veel overzichtelijker. Maar ja, overal is wel wat bij. Hoop in de winter weer wat meer met radio te spelen. In de zomer is het toch het meeste WSPR. 73, Bas

    ReplyDelete
  4. Hallo Bas, Het viel me op dat MMVARI idd goed decodeert. Echter alleen voor bpsk31 en RTTY, en nog wat digitale modes die ik nooit gebruik. Geen BPSK63 bijvoorbeeld. Maar goed, elk programma heeft wel wat. Ik vind het leuk om ui te proberen, MMVARI heeft wel veel macro ruimte. Ook fijn, zo heb ik ook macros's voor Nederlandse QSO's. Zo zou ik ook een paar macro's kunnen maken met Spaans of Frans. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Anonymous12/21/2011

    mmvari kan alle modes aan,ook psk31 en 125 en ook qpsk.U moet alleen de juiste mode ingeven.
    Mmvari is het gemakkelijkste programma en ook een uitstekende log en ook in gebruik met xmlog

    ReplyDelete

Popular Posts