Wednesday, June 15, 2011

Mini Ice Age

The Sun appears to be headed into a lengthy spell of low activity, which could mean that the Earth – far from facing a global warming problem – is actually headed into a mini Ice Age. Read More >>> or Universe Today.

Today is 6 meter (and 60 meters for which we are not allowed in the Netherlands) WSPR day. I use 5 watt into a 5/8 vertical 6 meters up. Later today I will give an update on my blog.

Update: I promised an update but wsprnet.org was down in the late afternoon and still is. There was good Es propagation in the late afternoon but no info is uploaded to wsprnet. Best distance so far was Morocco. 2200 km on 6 meter.

4 comments:

  1. Paul,

    Ik ben vanaf gisteravond QRV met wspr on 6 meter. Tot nu toe nog niet gehoord en ik ben ook nog niet gehoord.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  2. Hallo Paul, ik zie jou toch regelmatig voorbij komen op WSPR. -20dB is niet slecht. Andersom gaat moeilijker als ik het zo zie. Maar ik zit dan ook met 1W. Denk je dat het mogelijk zou zijn een JT65A QSO te maken op 6m met mij? Met het gegeven dat ik dan ook 5W gebruik uiteraard? Sta er wel van te kijken, ik heb mijn antenne ook maar op een meter of 5 staan en niet eens de beste coax gebruikt. Ik zag jou signaal vanmorgen vrij duidelijk in de WSPR waterfall !!! 73, Bas

    ReplyDelete
  3. Hallo Tjeerd, soms kan het zijn dat het ook afhangt van de locatie. Op de ene locatie is onvangst soms beter dan op de andere. In principe zou ik je moeten ontvangen. De stations die actief zijn in Nederland, ontvang ik meestal wel. 73 Paul

    ReplyDelete
  4. Hallo Bas, dat is mooi, ik zag het. Misschien is 1 watt toch wat krap op 6 meter. tenzij er super propagaties zijn. Het lijkt me leuk om een JT65A sked af te spreken op 6 meter. Ik ben toch benieuwd of dat lukt. Zeg maar wanneer. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts