Tuesday, June 28, 2011

Low WSPR activity on 6 meter

For a few weeks I am active with WSPR on 6 meter. But overall I am disappointed about the results. Yesterday I was reported by EI7GL (+10db!) and PA0O. When I switched to CW and SSB I worked several stations from Ukraine and Russia last night, and with WSPR nope. Maybe we need more stations with WSPR on 6 meter. When you look to the list of activity this morning then you see that CW rules. With WSPR only 17 stations with only 9 stations from Europe. I feel like a voice crying in the wilderness. There is almost nobody there.

2 comments:

  1. Ja dat gevoel had ik ook. Er moet meer activiteit komen op 6m. Maar ja....je kan mensen niet dwingen. En als je 100 spots per dag krijgt op 20m en op 6m maar 1 spot zijn de meeste operators snel weer weg. Dat is het probleem een beetje. Het lijkt wel of mensen geen uitdaging meer aan willen gaan. Helaas stond ik niet in het lijstje, dat klopt ook wel want ik heb een computer crash gehad. Leuk, want ik heb er verder nog geen tijd voor gehad. Heb de hele computer weer teruggezet naar fabrieksstand en dat was al een hele toer want de DVD drive is ook niet goed meer. Ondanks de virusscanner denk ik toch dat er een virus actief is geweest, alle programma's zijn er wel af natuurlijk maar geen gegevens weg want ik back-up alles. Als het weer wat slechter wordt zal ik weer een stukje bloggen. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, ja, dat is met 2 meter helemaal zo. Wel jammer want het lijkt me leuk om te zien hoever je kunt komen op 2 meter met WSPR. Wat een gedoe af en toe met die computers, maar we kunnen ook niet echt zonder. Ik heb nu tegenwoordig ook een goede backup van alles. Succes, 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts