Saturday, May 14, 2011

Lesson

I learned my lesson, never change something on your computer when it's working perfectly. Some utility suggested that some of my drivers must be renewed. So I did. Aaargh... now the computer refuses to start up. And my restore function didn't work. Now the problem was serious. The retailer could fix the problem and my files are not gone. So I am very glad. It's very strange to work on HF with SSB and CW, not knowing how conditions are. Is there a geomagnetic storm? It was just like the seventies. No computer, no internet, no blog. I must admit that I am addicted to all the technologies. It's difficult without. I am glad the computer is fixed.

8 comments:

  1. Hallo Paul, je was niet de enige met een probleem Blogger lag ook plat. Er zijn heel wat "reacties" verloren gegaan. Zo ook mijn en Tjeerd zijn reactie op je vorige stukje. Ik heb het probleem met die drivers ook al een paar keer gehad. Kon je de computer ook niet in de veilige modus starten? Dan laad hij de drivers nl. niet en kun je rustig een hersteloptie proberen. Gelukig heb je alles weer werkend. Condities zijn volgens mij op het moment niet best. Heb vandaag 6 Mtr geWSPRt. Maar uitsluitend 1 buurtstation gezien. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, ik zag inderdaad in mijn mail jullie reacties, maar niets op mijn blog. Zelfs bij Blogger kan er wat mis gaan. Mijn computer kon ik helemaal niet meer opstarten, zelfs niet in de veilige modus. Afijn, nu werkt ie weer. Het is toch lastig zonder computer. Een paar dagen geleden ben ik gehoord met WSPR in Spanje op 6 meter. Mijn eerste DXCC op 6 meter. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Good evening Paul, it is so true when you think you are going to improve your system it turns out things can go downhill fast. I too have done the same Paul. It's good you can get it back to normal I had to reformat my hard drive and loose everything that was not backed up.

    ReplyDelete
  4. Paul, goed dat het weer werkt.

    Nu rustig aan met je pc.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  5. Hi Mike, I was afraid I lost everything. But it was not necessary to reformat the hard drive. Monday I buy a external hard drive for a backup system. 73 Paul

    ReplyDelete
  6. Hallo Tjeerd, maandag even een externe hard disk kopen om een back up te maken. ;-) 73 Paul

    ReplyDelete
  7. Hallo Paul, Gelukkig ben je niets kwijt.
    Ik betrap mij er op, dat zolang alles goed gaat, ik minder regelmatig een back up maak. 73, Bert

    ReplyDelete
  8. Hallo Bert, ja, dat gebeurt mij dus ook. van de week ga ik een externe schijf erbij halen om een backup te maken. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts