Friday, May 20, 2011

6 meter, here I come

Today I put up the Diamond F61 5/8 antenna for 6 meter. The SWR from 50.000 MHz up to 51.000 MHz is 1:1, so now I can explore 6 meter better then before. I think about CW, SSB, WSPR, PSK31 and JT65A. I was trying WSPR but I think there are problems with wsprnet.org I can't open their web site, the web site is down.
I receive PA3MET, and it looks like Doppler effect. There is a lot of air traffic between his and mine QTH. Echoes?
With SSB I worked EA3NG and EA3EVL on 6 meter. With CW tonight: OK2PAY, OM3DX and HA├śNAR. One thing is sure, the F61 seems to work well.

18 comments:

  1. Hallo Paul, dat is een mooie antenne. Als we nou eindelijk eens sporadic-e krijgen gaat dat super DX worden. WSPRnet.org was gisteren ook al moeilijk bereikbaar en eergisteren werkte plotseling de database niet meer. Afwachten maar.
    73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, lekker compacte antenne. Meteen EA gewerkt vanmiddag. Nu deed WSPRnet.org er weer. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Hallo Paul, dat is niet gek. Die PA3MET ontvang ik ook. Maar andersom hoort hij mij niet. Ik zal morgen weer WSPRen op 6m. Met de IC-706 dit keer, is niet zo stabielals de FT817, maar beter iets dan niets. De FT817 gaat mee voor een openlucht test met BBQ. Nee....ik ga hem niet bakken. 73, Bas

    ReplyDelete
  4. Hallo Bas, het is goed BBQ weer. Ik zit vandaag de hele dag bij de voetbalclub. Mijn zoon heeft een jeugdweekend, ik zou voor de club een video maken. Misschien dat ik wel WSPR aanzet voor 6 meter. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Hallo Paul,

    Hoe bevalt de F-61 antenne? Ik heb 'm zojuist besteld en ben benieuwd naar je ervaringen.
    73,
    Floris
    PA1FW

    ReplyDelete
  6. Hallo Floris, ik ben zeer tevreden over de F61. Ik heb heel Europa en Noord Afrika gewerkt deze zomer. En de antenne staat maar op 6 meter hoogte. 73 Paul

    ReplyDelete
  7. Anonymous11/25/2014

    Hallo Paul,
    Ik heb de antenne ook. SWR is van 50.000 tot 50.700 1:1 daarna gaat hij vlot omhoog.
    Antenne staat tussen andere antennes in.
    Ernst, PA1ES

    ReplyDelete
    Replies
    1. hallo Ernst, Ik ben nog steeds tevreden met deze antenne. Doet het prima. 73 Paul

      Delete
    2. Hallo Paul, ik heb hem pas dus ben benieuwd.
      Succes en 73!
      Ernst, PA1ES

      Delete
  8. Anonymous11/25/2014

    Hallo Paul,
    Ik heb de antenne ook. SWR is van 50.000 tot 50.700 1:1 daarna gaat hij vlot omhoog.
    Antenne staat tussen andere antennes in.
    Ernst, PA1ES

    ReplyDelete
    Replies
    1. hallo Ernst, Ik ben nog steeds tevreden met deze antenne. Doet het prima. 73 Paul

      Delete
    2. Hallo Paul, ik heb hem pas dus ben benieuwd.
      Succes en 73!
      Ernst, PA1ES

      Delete
  9. Heb de antenne nu via de interne atu ook werkend op 18 Mhz.
    Geet best wel goed.
    73!
    Ernst, PA1ES

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Ernst, ik zal je wat vertellen: ik zat een keer Engeland te werken met SSB, kreeg 59 + 20 dB, bleek ik met coaxschakelaar niet omgezet te hebben. Zat gewoon met mijn 6 meter antenne te zenden. (+ATU) maar op 30 meter doet ie het ook prima met ATU en op 12 meter ook. Want ja, dan ga je natuurlijk uit proberen. 73 Paul

      Delete
    2. Engeland op 40 meter !!

      Delete
  10. Heb de antenne nu via de interne atu ook werkend op 18 Mhz.
    Geet best wel goed.
    73!
    Ernst, PA1ES

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Ernst, ik zal je wat vertellen: ik zat een keer Engeland te werken met SSB, kreeg 59 + 20 dB, bleek ik met coaxschakelaar niet omgezet te hebben. Zat gewoon met mijn 6 meter antenne te zenden. (+ATU) maar op 30 meter doet ie het ook prima met ATU en op 12 meter ook. Want ja, dan ga je natuurlijk uit proberen. 73 Paul

      Delete
    2. Engeland op 40 meter !!

      Delete

Popular Posts