Friday, April 22, 2011

Router problems are over

Bas, PE4BAS sent me ferrite clamps, for eliminating RFI with my internet router. On 10 meter I could not work more than 15 watts. I placed the ferrite clamps on the power line of the router, and tested with 100 watts without any problem. Thanks Bas! On photo my Falcon 250B half size, and I worked VK4BDJ David from Black River on 20 meter with JT65 with this antenna. Not bad, I think. My report was -21 db. Easter weekend is busy with all kind of social activities. My radio activity will be low this weekend. Have a nice Easter weekend!


12 comments:

  1. Vrolijk Pasen Paul, ben blij dat het probleem verholpen is. Maak je over geld maar geen zorgen, deze 2 had ik nog ergens liggen. Prettig weekend en veel plezier met de familie. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, OK, bedankt, hartstikke mooi. Jullie ook een prettig Paas weekend. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Great news, Paul. I have used clamp-on ferrite cores on my RG-8x coax to modify impedence on the transmission line, using them as a make-shift balun lowering reflected power and RFI.

    73 and Happy New Year to you and family. Dick

    ReplyDelete
  4. Hi Dick, it's good solution. My posting suggest that I will go QRO. ;-) but I will never use 100 watts. Sometimes when things goes difficult I crank op the power to a maximum of 35 watts. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Paul,

    Goed te lezen dat je probleem is opgelost.
    Prettige paasdagen.

    Ik verblijf een paar dagen in het noorden.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  6. Paul, enjoy the Easter weekend and the family time it brings.

    ReplyDelete
  7. Hallo Tjeerd, ik ben blij dat dit probleem over is. Jij ook prettige Paasdagen, 73 Paul

    ReplyDelete
  8. Hello Mike, I wish you and yours also a happy Easter. 73 Paul

    ReplyDelete
  9. Hello Paul. Good to see that the problems are over. You can give the extra Punch when needed and keep the family happy. Happy Easter.
    73, Bert PA1B

    ReplyDelete
  10. Hello Bert, as you say, when needed. ;-) Also happy Easter!

    ReplyDelete
  11. Hi Paul, ferriet, hoe eenvoudig kan het leven soms zijn ;-)

    Leuk om te horen dat die vertical het ook goed doet. Ik heb er zelf ook een en ben er erg tevreden over. Het zijn prima DX dingen, vooral voor digitaal. Mijn ervaring met de end fedz is dat ze wel minder ruis opvangen maar niet direct beter afstralen. Consequentie: Ik hoor meer op de draad maar zend beter op de vertical. Het is nooit goed :-)

    Fijne paasdagen!

    Groet,

    Roel.

    ReplyDelete
  12. Hoi Roel, grappig want bij mij is het juiste andersom. De end fed pikt meer omgevingsruis op dan de vertical, maar straalt wel beter af. De vertical is rustiger, als ik met een schakelaar af en toe wissel van antenne dan kan ik DX beter horen met de vertical. Het rendement van de vertical is minder, ook al omdat ik maar de helft gebruik. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts