Sunday, February 20, 2011

Doppler effect?

Yesterday, when I received PA2PF on 10 meter I saw other signals diagonal on his frequency. I think because both signals are in the same cycle. It look like a Doppler effect, that signal is not decoded. Maybe a airplane refection? Today it was a typical Sunday, not too much time for radio. I did work a few Russian and Ukrainian stations on 17 meter. I did not take advantage of the good propagation and contest on HF. The kids are having holiday this week. So now and then I will do some WSPR-ing. With JT65A I was reported in New Zealand ZL2VF earlier this morning.

5 comments:

  1. Heb dit soort signalen een tijdje terug ook gezien. Geen idee wat het is. Vandaag de hele dag de set op 10m WSPR gehad maar niets gezien. Er waren wel condities rond Italië maar hier blijkbaar niets. Wil 23/24 feb is kijken wat mogelijk is op 12m. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Oeps, zag eigenlijk nu pas dat ik "idle" nog aangevinkt had staan. Dus hele dag niets gedecodeerd. Logisch dat het niet ging. Helaas heb ik het niet eerder gezien en er verder oo gee tijd voor gehad. Morgen maar even weer proberen dan...73, Bas

    ReplyDelete
  3. Hallo Paul en Bas,

    Ik heb dit weekend meegedaan in de ARRL-DX contest voor CW. Ik maakte 12 QSO's met 5W, 19 met 2,5 W en 1 met 1W met de FT-817 en een inv V.
    Ik had iets meer vermogen nodig dan vorig jaar.
    Maar zonnevlekken of niet, het ging eigenlijk prima.

    De laatste tijd heb ik wel een beetje contest vermoeidheid. De HA-DX CW en de REF CW heb ik dit jaar voorbij laten gaan. In de PACC ben ik niet voluit gegaan.

    Maar vandaag heb ik weer wat puntjes weggegeven. Ook dit jaar waren er weer "grote jongens", die zich verbaasde over mijn 599 003, bij een vermogen van 2,5 watt. Bij sommige heb ik nog een keer geseind: 3W 3W, als ze het niet snapte. Het is wel genieten als zo'n groot station eerst stil is en dan seint: 3W FB GL TU. (hi)

    73, Bert PA1B

    ReplyDelete
  4. Hallo Bas, ja als je dat vergeet dan wordt er niets geüpload. Vandaag beter... 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Hallo Bert, ja die verbaasde reacties blijven leuk. Volgens mij beseffen velen niet dat het met minder ook gaat. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts