Friday, January 28, 2011

60 meter WSPR

Conditions were pretty good yesterday. On 20 meter I worked RX9CBS both with 5 watt CW. I also did hear a VK4 station on 14060 KHz. With JT65A I was reported by VK4CMV and ZL2VF (18.497 km). Last night I worked Bas PE4BAS with JT65A on 80 meter.

Yesterday I tuned for G4ILO on 60 meter. Unfortunately, we (Dutch) are not allowed to work on 60 meter, but I can listen. Though, I could not tune my antenna, but I did receive some signals with my dipole. Finally I heard Julian two times.

4 comments:

  1. Hallo Paul, als ze je daar horen moet je er ook een QSO mee kunnen maken. Maar ja, moeten ze wel net voor de radio zitten he, zit ik 's nachts ook niet. Condities op 80m waren vannacht minder als de nacht ervoor. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, sommige zijn alleen maar reverse beacon stations. Ik laat JT65-HF soms ook uren aanstaan om te zien wat ik uiteindelijk gehoord heb. Niet altijd zin om QSO's te maken. Vandaag nul zonnevlekken. Verwacht niet veel van de condities vandaag. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Anonymous1/28/2011

    Ik heb deze week met pijn en moeite één QRPp QSO gemaakt, op mijn halve Inverted V.
    Gisteren de antenne gerepareed met een lekker zonnetje en een snijdende wind. Toen ik gisteravond luisterde was 7 MHz stil.
    Ik heb net een 2 way QRP QSO gemaakt met 1 W op 10.1 MHz en kreeg tot mijn verbazing 589 van OK2HMS. Hij werkte hij met 5 watt en kwam bijna 599 binnen.
    Ik heb door de jaren heen ervaren, dat de propagatie veel meer invloed heeft dan de antenne, maar ik ben blij dat hij het goed doet. We zullen de schomelinge voor lief moeten nemen en genieten van de goede momenten. Succes met digi.
    73, Bert PA1B

    ReplyDelete
  4. Hallo Bert, condities zijn idd het belangrijkste. Als het echt weer goed is dan kunnen we zelfs op een wet needle verbindingen maken. ;-) 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts