Thursday, January 27, 2011

50 mW vs 5 watt WSPR

Last week I was operating with 50 mW and 5 watt on 80 and 40 meter. Bert PA1B made a wonderful analyse. See for yourself, 5 watt or more is not really needed with WSPR. I think 1 watt or 500 milliwatt will do for 'normal' WSPR transmissions.

Last night I was monitoring 80 meter with JT65A. It was very crowded on the band. Many stations were QRV. I also heard PE4BAS Bas with JT65. He was in QSO with RA6HMS. I called twice, but nobody came back. Too many stations.

5 comments:

  1. Hallo Paul, leuke analyse. Ik heb jou ook gezien vanmorgen en zag ook dat jij mij gezien had gisterenavond. Helaas was dat het enige QSO. Heb nog geroepen naar het Israelische station, maar helaas. Werkte met 5W en de loop. Ontvangst was zeer goed, althans....ik heb een hele hoop USA ontvangen waaronder Californië. Niet gek, jammer dat ik zelf geen tijd had om QSO's te maken. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Good morning Paul, that is very shocking to see how well such low power can do. Very impressive.

    ReplyDelete
  3. hallo Bas, Er waren best goede condities gister, vandaag trouwens ook. Ben gehoord in New Zealand en VK op 20 meter met JT65. 73 Paul

    ReplyDelete
  4. Hi Mike, yes it is really surprising. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Hallo Paul,

    Ik heb een profiel aangemaakt.

    73, Bert, PA1B

    ReplyDelete

Popular Posts