Saturday, December 11, 2010

Still nothing heard

I am afraid it is not going to happen that I will be a member of the Yahoo Group for V4 digital mode. It is now 2 days ago I signed in. So I stick to JT65. This morning I worked DU1GM George from the Philippines again. And F5RBV. On 10 meter I heard R7HF and ZS1EL with CW. Unfortunately I can't work on 10 meter CW because of bad SWR. I can tune my dipole for the RTTY and PSK part of the band. But not for CW and SSB. That's all for today. My granddaughter is having her birthday. So I am off for a party.

The antenna and new QTH of George DU1GM. With this 3 element beam and 25 watts he worked me.

12 comments:

  1. Paul,ik heb me ook aangemeld vandaag. Eens kijken of ik wel reactie krijg. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, hopelijk heb jij meer geluk dan ik... als het jouw wel lukt, misschien kan jij dat progje naar me toesturen? Ik weet niet hoeveel MB het is, anders iets anders verzinnen, bijvoorbeeld via http://www.isendr.com/

    73 Paul

    ReplyDelete
  3. Hi Paul,
    Dank voor het oppikken van m'n wspr 10m signaal vanmiddag op 28.1261 MHz (Hier 5 Watt uit een FT450) naar een simpele G5RVjr antenne. Leuk om te zien dat het qrp signaal de weg naar het noorden weet te vinden;

    2010-12-11 14:18
    PA2RF
    28.126128
    -18
    JO22gb
    5
    PC4T
    JO22io

    Greetz uit JO22gb Zoetermeer,
    73 Ron
    PA2RF

    ReplyDelete
  4. Hoi Ron,
    Ik zag het, ja leuk. Ik heb de indruk dat de condities vanmiddag niet denderend zijn. Tenminste, dat is mijn indruk. Vanochtend hoorde ik nog leuke landen binnenkomen op 10 meter. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Nee klopt, geen prima condx vanmiddag.
    Ben wel 1x ontvangen op de Far Oer eilanden OY1...
    Zag op qrz.com dat je ook een FT450 hebt. Wat zijn jouw ervaringen.
    Heb er hier ook 1 sinds een half jaar. Ben er erg happy mee. 100 watt uit op alle ham banden voor niet al te veel euro's.

    Heb er bijv. eerste verbinding op 160m mee gemaakt,
    73 Ron
    pa2rf

    ReplyDelete
  6. Anonymous12/11/2010

    Indien V4 gewenst,zend mij een mailtje :
    dr_verhaegen@hotmail.com

    ON4AVI

    ReplyDelete
  7. Hallo Paul, ik werd gelijk geaccepteerd en kon V4 al downloaden. Weet niet wat er mis is gegaan bij jou?? Ben je e-mail adres kwijt, anders had ik hem al gestuurd. Maar ik zie dat er meer lezers willen helpen. 73, Bas

    ReplyDelete
  8. I checked the member list of the group and a Paul Stam was approved on 9 December.

    ReplyDelete
  9. Hello ON4AVI, Ik ben toegelaten tot de Yahoo groep dus ik kan daar het programma downloaden, bedankt voor het aanbod, 73 Paul

    ReplyDelete
  10. Hallo Bas, ja hulp van alle kanten, hartstikke leuk. Intussen ben ik lid van deze Yahoo group, dus ik ga dit morgen even bekijken. 73 Paul

    ReplyDelete
  11. Hello Julian, thank you for helping me out. I do have now approval and have access to the group. I will download and install the software tomorrow. I received the email of the moderator this afternoon. Maybe the first email was lost in between. 73 Paul

    ReplyDelete
  12. Hallo Ron, Ik ben tevreden over de FT450, prima transceiver voor dat geld. Vooral de DSP is fijn, vooral met SSB. De 100 watt gebruik ik vrijwel nooit. Ik werk meestal met 5 watt of hooguit 40 watt maximum. Ik werk veel met digitale modes en is veel vermogen niet nodig. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts