Friday, December 10, 2010

Radio Vochtig Neusje

Ik wist niet wat ik hoorde, op 145.500 MHz zat een station plaatjes te draaien genaamd ‘Radio Vochtig Neusje’ alleen de naam al. Daar moet toch lang over zijn nagedacht. De opname is niet zo denderend, want de gain stond te hoog. Maar goed, het geeft toch wel een indruk. Nu is de activiteit op de simplex kanalen uiterst laag, en deze piraat (?) moet gedacht hebben dat er op de 2 meter band ruimte zat is. Nu zijn er twee mogelijkheden, of dit is een piraat, of het is een bevoegd zendamateur, die een beetje is doorgedraaid. Ik ga er vanuit dat het de eerste is. De man beseft niet dat hij zo uitgepeild op de 2 meter band. Een simpel klusje. [Audio File]

I heard a station on 145.500 MHz playing music. The name of the station: wet nose. The audio file is of bad quality because my gain level was too high. Sorry for that. Now is the 2 meter activity very low on the simplex channels. But radio transmissions like this? It must be a pirate which have bought a 2 meter rig somewhere. Or a legal radio amateur who has gone mad. I think it is the first one. It is not difficult to find out what the location of the transmitter is.

5 comments:

  1. Hallo Paul,

    Zo bont heb ik het hier nog niet gehoord.
    Laatst een qso op 2M gemaakt, de hele tijd op 145.500
    Dit gaat tegen mijn principe in maar geen enkel commentaar dat ik op de oproepfrequentie zat.

    Prettig weekend.
    Tjeerd

    ReplyDelete
  2. Hallo Tjeerd, dat zal niemand je kwalijk nemen vandaag de dag. Het is er zo stil, meestal dus... dat moet deze piraat ook gedacht hebben. ;-) ook een prettig weekend. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. En ook nog met zo een slechte modulatie, kan haast geen amateur zijn. Zou het geen spiegel geweest zijn van bijv. een draadloze koptelefoon in de buurt?? Of was er echt een DJ die Radio Vochtig Neusje aankondigde? Wie verzint nou zo een naam??
    Heb zoiets hier ook nog nooit vernomen. Maar zit ook zelden te luisteren op 2m. Want er valt niets te horen, al helemaal niet op FM. 73, Bas

    ReplyDelete
  4. Hallo Bas, ik dacht eerst dat het ook een spiegel was, maar als je naar het laatste stuk luistert dan zegt ie ook dat ie uitzendt op 145.500 - ja heel merkwaardig. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Hoi Paul, ja ik heb het laatste stukje gehoord, niet te geloven. Een kronkel...misschien denkt ie dat toch niemand het hoort. Haha. 73, Bas

    ReplyDelete

Popular Posts