Tuesday, December 7, 2010

PAØNVY

Yesterday I saw that PAØNVY was featured listed on www.qrz.com. I was surprised, I didn't met him since 1978 or so. Nanko was licensed in 1975 and I was licensed in 1976 and we lived in the same town of IJmuiden. He was an enthusiastic CW operator and he learned me how to use an electronic keyer, which I still have. (ETM-2b) He also was stopped for years and is back now on air. I hope to meet him again one day.

Doing some PSK31 this afternoon: on 15 meter RA4ADF and RA3VHO. On 17 meter RX1CL and EU8CV.

2 comments:

  1. Leuk als je weer oude vrienden tegenkomt in dezelfde hobby. Ik ken dat...bij mij zijn het dan vaak oude bekenden van de 11 Mtr. Ik hoop dat je hem een keer treft. Hij heeft wel een bijzondere radio, daar zie je er niet veel meer van. Die heeft vast al 30 jaar op zolder gestaan. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, een Atlas 210X inderdaad een oud model, ziet er wel leuk uit. Ik heb wel wat met die oude transceivers qua uiterlijk. Technisch liever de huidige apparatuur qua stabiliteit. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts