Tuesday, December 14, 2010

Old computer

I was happy that I found out that I had an old computer somewhere upstairs. The XYL ask me several times when I will throw away that old stuff. Yeah, yeah, I replied. But now I am glad I didn't. I have that old one up and running. Fldigi and JT65-HF are working again. V4 won't work, and I don't know why. Never mind, I will when I have my new PC back again. Without a computer I suffered from a cold turkey. I know I shouldn't, but the fact is. I worked with JT65 R7BN on 20 meter.

Update: My new computer is repaired! Wow, that was very quick. The power supply is replaced.

6 comments:

  1. Verslavend he zo een blog. Ik weet het...
    Ik heb gisteren V4 een aangehad, de XYL was op verjaardag dus had er mooi even tijd voor. Ik zag duidelijk V4 signalen op 7073 maar decoderen ging slecht. Het enige wat hij decodeerde was "CQ CQ de" en "NICE CUP OF TEA". Tja, wie het was? Ik had eigenlijk meer verwacht van V4, want gezien de sterkte van het signaal in de waterval had ik het in PSK31 zeker kunnen nemen. QRM was er verder niet. Maar ik ga nog verder testen, we gaan niet over 1 nacht ijs. Hoop dat je "nieuwe" computer snel weer klaar is. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hi Paul

    your dead right about cold turkey, if I have no computer handy I feel "Cut off", bet your glad you kept it?? Hope you get sorted soon.

    73 Peter

    ReplyDelete
  3. Hallo Bas, ik had vanmiddag de nieuwe versie gedownload 1.4.0 maar die werkte niet. Dus weer de 1.3.0 terug gezet. Die doet het wel. Ja, ik weet niet of dit nu zo geweldige mode is. Ik heb tot nu toe niets kunnen horen of werken. Maar goed, eerst maar verder uitproberen. 73 Paul

    ReplyDelete
  4. Hi Peter, the computer is fixed again. The power supply unit is replaced. So I am very, very glad. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. I really require the computer, if only for e-mail. When you are away from home for long periods you need it to conduct ordinary business. I sure do. 73 Dick

    ReplyDelete
  6. Good morning Paul, great to hear that you are up and running again.

    ReplyDelete

Popular Posts