Sunday, December 19, 2010

Australia, a new DXCC

Although my signal is received in Australia with WSPR, still it was no real QSO. But last night I was monitoring 7076 KHz with JT65A, I saw VK6BN on my screen. I called him with 5 watt, but no response. So I tried 10 watt... nope. Then 25 watts (my limit) and yes... he heard me. So Australia is my new DXCC with low power. Now my total is 87 DXCC countries worked. 77 with 5 watt, and 10 with low power.

I installed the new version of V4 last night, but still nothing heard with V4. Yesterday I received only RTTY stations in the V4 segment. I wonder if V4 will beat JT65A. I think JT65A is the best mode for QRP or low power. It is possible to make a QSO with WSPR, but then you must use WSJT7. Use the dial frequency as JT65A and you can make a JT65A like QSO. I know the exchangeable information is restricted, but it is a QSO. Making a sked is necessary.

My spots in 14 minutes JT65A, 12 DXCC in 14 minutes, I think it beats WSPR.

4 comments:

  1. Hall Paul, dat is geweldig wat een afstand. JT65 werkt goed, enige nadeel is dat er nog geen koppeling is naar een extern logbook zoals dat van HRD. Dat zou het loggen wel makkelijker maken. Volgens mij moet dat wel te doen zijn, maar de maker van JT65-HF is even uit de running. Die heeft een ongeluk gehad en ligt op bed met last van z'n rug. Dus het gaat nog wel even duren eer we een nieuwere versie krijgen. Hoe krijg jij die lijst van gespotte stations? Want ik begrijp dat het RB netwerk er niet meer is? Ik heb gisteren ook nog met V4 geluisterd, maar had dezelfde evaring, allemaal RTTY. In het weekend een sked maken daarmee is niet verstandig. Het wou bij mij niet eens zenden, kanaal was constant bezet. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, oh dat is niet best. Ik hoop dat ie weer gauw is opgeknapt. Ik gebruik Hamspots.net Ik heb een mailtje gestuurd met de links m.b.t. JT65A. Vanavond krijgen we weer sneeuw als ik het goed heb. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Mooi resultaat Paul.
    Door de sneeuw ben ik vanaf vrijdag in Utrecht blijven hangen.
    Morgen probeer ik met de trein naar huis te gaan.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  4. Hallo Tjeerd, als je maar een goed adresje hebt waar je kunt verblijven. Ik ben blij dat ik niet meer de weg op hoef om naar het werk te gaan. Succes, 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts