Wednesday, November 10, 2010

The growth is steady

Waarom ben ik gestart met het schrijven van een blog? Allereerst omdat ik het leuk vind om te schrijven wat ik heb gewerkt op de amateur banden. Ten tweede wil ik mijn ervaringen met QRP delen. In het begin had ik niet veel lezers, maar gaande weg is het aantal lezers gegroeid naar 60.000 page views. Ze komen uit 135 verschillende landen. Dat is niet gek. Maar zo bijzonder vind ik mijn blog zelf niet. Ik schrijf niet over technische hoog standjes, of zelfbouw. Het is meer een virtueel logboek dat ik deel met andere zendamateurs in de wereld. Nu ik gepensioneerd ben heb ik daar alle tijd voor. Geleidelijk aan zijn er ook vaste lezers bijgekomen, die zelf ook een blog hebben. Zo ontstaat er een soort van kring. Het worden geleidelijk aan virtuele vrienden die een deel uitmaken van mijn dagelijks bestaan. Als ik mijn stats bekijk zijn er ook vaste lezers bij die meerdere keren terugkomen op mijn blog. Dat vind ik ook niet erg. Nog steeds neemt het aantal lezers toe. De groei is gestaag. Meer dan 3000 bezoekers per maand. Afijn, ik vind het nog leuk om te doen, dus ga ik ga gewoon door.

Why I started writing a blog? Firstly because I like to write what I've been working on the amateur bands. Secondly, I share my experiences with QRP. At first I did not have many readers, but along the way, the readership has grown to 60,000 page views. They come from 135 different countries. That's not bad at all. But I think my blog is not special. I do not write about technical feats, or homebrew experiments. It's more of a virtual log that I share with other amateurs in the world. Now I am retired, I have time for it all. Gradually, there are also regular readers have been added, who also have a blog. This creates a sort of circle. Gradually becoming virtual friends that a part of my daily existence. When I look at my stats, there are regular readers who come back several times a day on my blog. I don’t mind. Still, the number of readers is growing. The growth is steady. More than 3000 visitors per month. Anyway, I think it's fun to do, so I just keep going on.

My latest activities. Most of them with BPSK31.

8 comments:

  1. Good morning Paul, That sure is an encouraging sign. I enjoy reading your blog and the many topics you cover. What software did you use to get the stat's. I have used Google analytic now and then.

    ReplyDelete
  2. Klinkt positief Paul. Het is inderdaad om ervaringen te delen, technisch of niet.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  3. Hi Mike, I use Flagcounter and Sitemeter. You can see it in my side bar of the website. I am satisfied about what it can do. 73 Paul

    ReplyDelete
  4. Hallo Tjeerd, precies. Dat is voor mij het belangrijkste. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. I am glad you see your readership is growing. Please keep blogging. I see that so many of the great blogs I followed when I started mine have not posted for ages and to be honest I miss them. Sometimes the smallest thing in a blog can have me researching a subject for hours. Quite often I end up finding something interesting to write about that is totally unrelated but that I would have never found if I had not read that seemingly insignificant thing in someone elses blog. It is like the butterfly effect. With enough butterflies we can fan up a storm.

    Good luck with the blog and on the air. 73 Steve

    ReplyDelete
  6. Ga zo door Paul, je hebt niet altijd wat te schrijven. Maar dan heb je vaak toch nog wat leuks te melden. Waarom jou blog zo populair is weet ik ook niet misschien toch de manier van schrijven en vaak niet te lange maar toch duidelijke stukjes.Ik vind het tenminste altijd leuk om te lezen alhoewel niet alle onderwerpen me evenveel interesseren. Ik heb altijd het idee dat als je iets schrijft dat je persoonlijk meemaakt dat het de meeste mensen interesseert gezien de reacties die je dan krijgt. Doe je iets technisch of een informatie stukje dat zijn er vaak toch aanzienlijk minder reacties. Althans dat is mijn gevoel....73, Bas

    ReplyDelete
  7. Hello Steve: thanks for the kind words. Yes, sometimes blogs disappear. It can be difficult to write for along time and maybe they face a writers block. I don't know. For instance, I do miss Adam M6RDP. I wrote him a email a few weeks ago. I hope he will come back soon. I like the butterfly effect thought. ;-) 73 Paul

    ReplyDelete
  8. Hallo Bas, echt, het verbaasd mij dat het aantal lezers blijft groeien, want zoveel heb ik niet te melden. Misschien heb je gelijk, en is het de eenvoud en persoonlijke touch dat het blog toch aantrekkelijk maakt. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts