Sunday, November 14, 2010

PA Beker Contest 2010

Dit weekend heb ik mee gedaan met de PA Beker Contest, zaterdag met CW en zondag met SSB. Zondag met SSB had ik last van het regenachtige weer en moest ik de antenne op 80 meter na elke 5 KHz tunen. Dat was een beetje lastig en kost tijd. Op 40 meter ging het wel goed. Ik doe altijd rustig aan, ik ga niet stressen. Ik vind het meedoen mooi zat. Totaal 99 QSO's gemaakt. Op 40 meter totaal 32 multipliers en op 80 meter 40 multipliers. Uiteraard heb ik meegedaan in de sectie QRP met de FT817 en inverted V dipool. Ik heb een log gemaakt in Excel, nu maar hopen dat dit geaccepteerd wordt, anders wordt het alleen als checklog gebruikt.

This weekend I joined the PA Cup Contest, Saturday met CW and Sunday with SSB. Sunday with SSB I was suffering from the rainy weather and I had problems with tuning the antenna on 80 meters every 5 KHz. That was a little tricky and takes time. At 40 meters everything went well. I am always calm, surely I'm not stressed. I think it's nice to join. I made 99 QSO’s totally. In total 32 multipliers on 40 meters and on 80 meters 40 multipliers. Obviously I have participated in the QRP section with the FT817 and inverted V dipole. I have a log created in Excel, let’s hope this log will be accepted, otherwise it will be used only as a check log.

Totaal aantal punten CW = 1184
Totaal aantal punten SSB = 2440

7 comments:

  1. Hallo Paul, mijn loop was ook flink verlopen door de regen. Omdat ik dat al dacht heb ik vanochtend eerst de analyzer er aan gehangen en de tune waarden opgeschreven. Een excel log wordt wel geaccepteerd zolang je de indeling maar gebruikt die op blz. 487 staat gebruikt. Let er wel op dat je een summary mee stuurt anders word het log alsnog niet geaccepteerd. Vind het jammer dat ik je niet heb kunnen werken. Maar goed, volgende keer beter...73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, ik heb dat handboek niet... maar op de site van de PA beker stond volgens mij ook een voorbeeld. Jouw loop is beter dan mijn dipool die vrij dicht tegen / tussen twee huizen in staat. Maar goed, ik heb toch nog wel het een en ander kunnen werken. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Good morning Paul, great score and I hope you enjoyed the contest It just would not be a "real" contest experience if Murphy did not pay you a visit.

    ReplyDelete
  4. Hi Mike, yes, it was a nice contest. I was surprised how many stations I could work on 80 meter. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Hallo Paul, sorry, ik bedoelde niet van het vademecum maar van de laatste electron...
    73,Bas

    ReplyDelete
  6. hallo Bas, ja dat schema heb ik zo aangehouden, dus het zal wel goed zijn. 73 Paul

    ReplyDelete
  7. Paul,

    Ik ben benieuwd naar je classificatie. Volgend jaar ben ik er ook weer bij.
    In Portugal heb ik er aan gedacht, daar bleef het bij.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete

Popular Posts