Friday, September 24, 2010

RTTY contest

Conditions are poor this morning due to a K index of 3/25nt, though I was heard in the USA and Venezuela with PSK31 on 40 meter this morning, no one answered my CQ call. I also received Australia with JT65. I was reported by 3A2MW Monaco, who is for 2,5 years on my wish list to work. I must remember there are always ham’s who hear more and work more… it shouldn’t feel like a competition. Tomorrow I can forget PSK31 and JT65 because of the 2010 CQ WW DX Contest for RTTY. They will be all over the place. So if we can’t fight them, we join them. So I think I will make some RTTY contacts this weekend.



4 comments:

  1. Bob Dylan heeft helemaal gelijk. Jammer genoeg kan niet iedere man dat....maar ik hoop dat het voor jou opgaat. Wat betreft de CQWW RTTY, dat is de juiste instelling. Kijk of je er nog leuke DX uit kan pikken....Ik moet helaas morgen werken, misschien dat ik op remote nog wat kan doen (is dat toegestaan?) en Zondag uiteraard. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, de contest duurt 24 uur, dus er valt altijd wel ergens gaatje voor een verbinding. ik heb ook veel sociale verplichtingen dit weekend, dus ook af en toe even achter de set, denk ik. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Bas,

    Je bedoeld remote vanaf je werk?
    Volgens mij niet.

    Paul, weer leuke resultaten. Dit weekend hoop ik naast mijn sociale verplichtingen de soldeerbout weer eens aan te kunnen hebben.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  4. Paul en Tjeerd, inderdaad remote werken vanaf het werk mag niet. Volgens de gebruikersbepalingen amateur frequentiegebruik hoofdstuk 1.2 moet je als Nederlands zendamateur bij het station aanwezig zijn. Volgens de contestregels mag het overigens wel, maar aan de andere kant moet je je altijd aan de regelgeving van je eigen land houden...dit even ter info...73, Bas

    ReplyDelete

Popular Posts