Friday, September 10, 2010

JT65A 40 meter

I was early this morning. I must wake up my daughter because she have to go to school. But first the morning ritual: showering, make-up (oh yes, 12 years old) make breakfast, prepared lunch for school, check timetable on the internet for school. etc. mean while I was checking the amateur bands. First WSPR 40 meter: nothing. Then WSPR 20 meter: nothing. JT65A 20 meter: nothing. Then I decided to check 40 meter for JT65A on 7.076 KHz. Never did before. I gave CQ and WA3OXM came back for me. Alan from Blounts Creek NC, USA. 6431 km. (3996 miles) and I was heard in Kansas by WH6IO. Not bad. I think I will check JT65A on 40 meter more often at night and early morning.

8 comments:

  1. Hallo Paul, je hebt het er maar druk mee. Dat staat mij over een jaar of 12 ook allemaal te wachten ;-). Dat is een geweldig resultaat met JT65A, ik neem aan dat je op de draadantenne werkte en met hoeveel vermogen? Je zette dat in de laatste stukjes er altijd bij, maar nu ben je het vergeten...ik denk dat als je bijv. Japan wilt werken op 40m zou je het in de avond kunnen proberen. Helaas kan het dan nog wel eens druk zijn op 40m. Maar je weet maar nooit...73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, toen ik nog werkte kwam ik er inderdaad allemaal niet aan toe. Nu heb ik tijd zat, althans... ik moet wel af en toe wat aan het huishouden doen. Ik werkte met de inverted V dipool met 35 watt. Dus eigenlijk QRO ;-) Het was verder heel rustig op 40 meter. 's avonds zal dat zeker anders zijn. Sowieso moeilijker om met qrp aan de bak te komen als het erg druk is op de JT65A gedeelte, tov van 35 tot 50 watt gemiddeld. Zo, en dan ga ik nu de was doen en strijken. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Hallo Bas, als je inlogd bij QRZ.com dan kun je altijd het recente logboek bekijken en daar staat ook het gebruikte vermogen vermeld. 73 Paul

    ReplyDelete
  4. Good morning Paul, you have proven the point of just not listening to a band to determine whether it's closed. Get your call out there as well because if we are all listening then there is no signals just static.

    ReplyDelete
  5. FB 40 meters, Paul. From the USA, I have only worked France on 40M....one time, no other countries, and never again. Not a great record. 73 Dick

    ReplyDelete
  6. Hello Mike, absolutely true. It's always good to throw out a CQ. 73 Paul

    ReplyDelete
  7. Hello Dick, 40 meter does a great job here. One way or the other, there's always activity. Maybe I replace my inverted V dipole for an end fed dipole 20 meter long. The same for 20 meter. 2 bands is enough for me. 73 Paul

    ReplyDelete
  8. I will, probably, use my 20 meter Par dipole and the buddistick tuned to 40 meters. Will be enough for me too. 73 Dick

    ReplyDelete

Popular Posts