Sunday, September 12, 2010

I am glad the weekend is over

The terror of contests. Strong Russian and Ukraine stations calling CQ Contest outside Europe. OK, I think: shut the f*** up. Strong Russian PSK stations in the JT65A part of the 20 meter band. Impossible to work with JT65A. Then I think: shut... you know what I mean. Then I am glad with the Monday mornings. When the contest fools are back to work or in bed working out their score. Now I know why I have been stopped 25 years ago. I was fed up with this kind of mentality. The week days are for me the best days on the amateur bands. The weekend I give attention to my lovely wife and wonderful kids. Today the weather was fine here, and we took a walk into the dunes this afternoon. Sitting on top of a dune, then life is wonderful without QRM.

12 comments:

  1. Paul I agree the contesters (which I am one) can get in the way. I have in the past just gone up to the WARC bands. When a contest is local and the bands are packed I move up there. Having said that I have found CW contests that have found their way into the digi frequencies or over top the the QRP calling freq as well.

    ReplyDelete
  2. Hi Paul, as Mike, I love the WARC bands, especially 17m, but family time, better still.

    73 Paul.

    ReplyDelete
  3. Hi Paul. I understand your frustration with the contests. Frankly I find it difficult to comprehend their attraction to other hams. As retirees, we are fortunate in having five days a week contest-free.

    I do pity those workers who only have a few hours on the weekend to enjoy their hobby.

    ReplyDelete
  4. Hello Mike, I am doing only 2 contests a year. The PACC and for the first time the "PA beker" contest. But I try to stick to the band plans. And it's pretty annoying when they transmit on other band plan frequencies. Such as PSK or JT65A. On HF is 20 meter the most used frequency for JT65A. On the WARC bands is almost no activity for JT65A. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Hello Paul, 17 meter is a fine band. But for JT65A, what I like very much, is almost no activity on 17 meter. For CW, PSK and SSB is 17 meter a nice band to work on. 73 Paul

    ReplyDelete
  6. Hello Dick, 30 years ago I could only work in the weekend. Mainly 20 meter (and with good propagations also 15 and 10 meter) 40 meter or lower wasn't possible because I didn't have space for antennas for the lower bands. And I disliked contests then. So I was very frustrated those days. Week days were very busy with work. Now I am glad I have all the time of the world. Weekends is mainly family time. 73 Paul

    ReplyDelete
  7. Hallo Paul, ben jaloers op je. Ik kijk altijd uit naar aktiviteiten in het weekend. Door de week heb ik zelden tijd. Zo een contest is voor mij de mogelijkheid nog wat DX te werken. Maar aan de andere kant kan ik me de irritatie wel voorstellen. Gisterenavond waren er goede condities op 17m (PSK), helaas geen tijd en dus alleen monitoren hier. 73, Bas

    ReplyDelete
  8. Hallo Bas, het is heerlijk om zo vroeg met de VUT te zijn. Dat is helaas voor de meesten niet mogelijk. Die moeten doorwerken tot minsten 65 jaar. Ik besef dat voorrecht ook wel. Soms pak ik wel eens een stuk contest mee, zoals in februari op 15 meter, ik hoorde veel Amerikanen en die kon ik nog werken ook. Dan is het leuk. Maar doorgaans ben ik geen echte contester. 73 Paul

    ReplyDelete
  9. Zal ik het er even inwrijven dan ?
    nog 6 maanden en dan ga ik met FLO (VUT) en ben dan 53 en 3 maanden....ooohh heerlijk gevoel..

    Wally

    ReplyDelete
  10. Hallo Wally, jij bent helemaal een bofkont. Mijn vader zat vroeger ook bij de marine en ging toen ook met 53 eruit. Het is wel lekker hoor, voor altijd vakantie. ik ben nu 2,5 jaar al thuis en nog steeds geen moment verveeld. Ik ben bezig met het opzetten van een end fed dipool voor 20 meter. Halve golf, dus 10 meter lang en span ik weg als sloper. Het schijnt goed te werken, dus ik ben benieuwd. 73 Paul

    ReplyDelete
  11. He Paul,
    Ik werk nog steeds met de End Fed Zepp. Halve golf voor 20 dus ook 10 meter. En ik draai nog steeds mijn QRP QSO'tjes.
    Het is gemaakt van "gewoon" gesplitst elektriciteitssnoer, dus het zal van binnen wel ontzettend oxideren, maar ik heb tot nu toe nog niet hoeven te re-tunen.
    Dat doe ik alleen als het regent, Dus maar wachten hoelang het spul blijft hangen.
    En het ding is ook slopend opgehangen. Van het hoogste punt ongeveer 4 meter naar zo'n 1.50.

    Ik weet, het is erg laag, maar werkt als een speer.....

    Succes,

    Wally

    ReplyDelete
  12. Hallo Wally, de hoogte maakt niet zoveel uit. Het maakt de antenne omnidirectional. Dat is dus mooi meegenomen. Die van mij hangt 6,5 m hoogste punt en laagste punt ongeveer 2 meter. Tot horens, Paul.

    ReplyDelete

Popular Posts