Tuesday, September 14, 2010

Early

I heard Eric KA2BSK calling CQ on 7076 KHz with JT65A. We made a QSO at 5.24 UTC. I was reported by KN3A and F1MSV.

I am out of bed at 4.00 UTC. 6 o'clock local time. Still we have summer time, and the last weekend of October the clock will go back 1 hour.

I also worked G8MIA Andy from Thatcham UK on 40 meter. I was running 25 watts into the inverted V dipole. Today it's rainy here. I hope to get up the mono band 20 meter end fed dipole this afternoon, when it's dry.

Vanmorgen ben ik QRV op de repeater van Zaandam, 145.662.5 Mhz.

8 comments:

  1. Paul,

    Ga je de "end fed" vertikaal of horizontaal opstellen? Zo'n pakketje van EKE?

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  2. Hallo Tjeerd, ik had al veel gelezen over de PAR End Fed, en op eHam krijgt het een 5/5 beoordeling. Idd een EKE antenne. ;-) Ja, waarom een PAR uit de USA bestellen, wat overigens lang duurt, als een variant op de Nederlandse markt aanwezig is. Het ziet er netjes uit. Als ik zelf ga prutsen krijg ik het lang niet zo mooi. Ik hang het op als sloper. Hoogste punt bijna op 7 meter, laagst punt op 2 meter. Dus ik ben benieuwd. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat Paul. Inderdaad kun je 's morgens leuke DX werken, dit bewijst het maar weer. Ik kan alleen zo moelijk m'n bed uitkomen zo vroeg. Het weer zit nog niet zo mee, althans hier regent het. 73, Bas

    ReplyDelete
  4. Hallo Bas,

    Ja, ik ben ook benieuwd. Ik vrees dat het rendement van de Falcon vertical toch niet zo denderend is. Dus dit maar eens proberen. Ik ben altijd vroeg op voor de kinderen. Tafel dekken en zorgen dat ze gegeten hebben etc. voordat ze naar school gaan.

    Hier regent het ook flink. Hopelijk vanmiddag wat minder.

    73 Paul

    ReplyDelete
  5. Morning Paul, good luck with getting the antenna up. Hope the weather clears

    ReplyDelete
  6. Good morning Mike, it's still raining. Otherwise I'll try tomorrow. The weather forecast is better for tomorrow. 73 Paul

    ReplyDelete
  7. Sounds like a version of my Par end-fed. Hoping to get my own up soon. 73 Dick

    ReplyDelete
  8. Hello Dick. it's similar like the PAR End Fed. Only it is made in the Netherlands. Between the showers I put up the Hy End Fed Antenna for 20 meter. Really great. 5 to 6 S points better then my Inv. V Dipole. Unbelievable. I will write a post tomorrow about it. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts