Thursday, September 9, 2010

A little chat

Today I was listing to SSB on 20 meter. With 5 watt SSB from my FT817 I worked EA2KB Enrique from Spain. In the peak 57. Also worked IZ4DLR Ivan from Longara, Italy, 54 report. My antenna the Falcon 250B.

In the side bar on top you can find WSPR links and my recent activities with Whisper. On my blog I mention only WSPR DX or rare stations with the Whisper mode.

You think there is no QRP activity on 14.060 KHz? You bet. Between 12.00 and 13.00 UTC I heard the following stations: EA2IA, PA1AT, LZ1PJ, I4UD, EA5ET and OH1UP.

5 comments:

  1. Hallo Paul,

    Handig om de WSPR activiteiten in de rechtse balk te zetten. Ik heb dit een hele tijd bovenaan gehad.
    Inmiddels ben ik al enige tijd niet meer actief met wspr, mede door het Es seizoen op 6M. Wie weet komende winter weer.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  2. Hallo Tjeerd, het Es seizoen is een beetje over. Dus, maar meer gaan WSPR-en. Ik wil meer gaan toeleggen op 500 milliwatt en 1 watt WSPR. Kijken hoever we daar me komen. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Hallo Paul, ik vind het jammer dat er met de WSPR informatie niet zoveel gedaan kan worden. Ik zou graag een programma hebben waarbij ik de info zo van de website kan laten analyseren zodat ik precies zou weten in hoeveel DXCC ik gehoord ben of hoeveel ik er gehoord heb. Waar ik het sterkste signaal had en op welke tijd van de dag en ga zo maar door. Maar helaas is er nog geen programmeur opgestaan die daar brood in ziet. Ik zou zelfs wel voor zo een programma willen betalen mits niet te duur. 73, Bas

    ReplyDelete
  4. Hallo Bas, ja, ik heb daar ook wel eens over nagedacht. het zou toch mooi zijn als er zoiets bestond. G8JNJ heeft wel iets gedaan (http://wsprnet.org/drupal/node/1998) maar hoe ik nu mijn data in Excel krijg weet ik niet. Daar heb ik dan weer te weinig verstand van. Ik denk dat er ooit wel wat komt, want er wordt genoeg data gegenereerd door iedereen. Er zouden toch mooie stats gemaakt kunnen worden. Afwachten maar. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Als je handig bent met Excel is er iets te maken. Helaas, ik heb daar ook te weinig vaardigheid mee.

    ReplyDelete

Popular Posts