Friday, August 13, 2010

WSPR on 10 meter

Roger G3XBM mailed me that he was active with WSPR on 10 meter. So I did also, hoping to get some stations by Meteor trails. As you see I was reported by Roger G3XBM, G3SUY and DL4NAX. Unfortunately, the WSPR program shuts down after 00.45 UTC, and when I woke up I saw that Registry Booster was active and noticed 37 errors. Could it be because it's Friday the 13th? I don't know really what the problem could be. It's a pity because it looks promising. It's not sure if it was Es or MS. But checking vhfdx.net, they didn't mention Es tonight. So I think meteor scatter was very likely.

4 comments:

  1. Hallo Paul, dat was een leuk experiment waar ik graag aan mee had willen doen. Maar helaas heb ik geen tijd. Zag dat mijn "buurt" station PA0O jou wel gezien had met zijn nieuwe LFA antenne. Jammer dat WSPR afsloot s'nachts. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Paul,

    Ik had JT65M aangezet vannacht. Helaas niets gedecodeerd. Mijn antenne situatie is er waarschijnlijk niet geschikt voor.
    Rond 02:45 lokale tijd heb ik nog even na een vrij heldere hemel gekeken. Helaas, ik kon geen wens doen. ;-)

    ReplyDelete
  3. Hallo Bas,

    kan het zijn omdat mijn computer in de slaap stand is gegaan dat het dan mis is gegaan? Ik denk dat dat het is geweest.

    73 Paul

    ReplyDelete
  4. hallo Tjeerd,

    ik had vanmorgen ook even JT6M op 6 meter aangezet, maar geen enkele activiteit. Wel vreemd met de kans op de meeste meteoren. Wel veel FSK441 op 2 meter, alleen lastig dat ze op verschillende frequenties zitten, dus je moet echt gaan zoeken. Op 6m meter is het maar 1 frequentie waarop je afstemt.

    73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts