Wednesday, May 26, 2010

Just 20 meter

This morning I was QRV on 20 meter. My antenna is perfect for 80 and 40 meter, also 20 meter works fine, but for the higher frequencies it's not so good. So why should I constant switch from one band to another. I should stick to one band, e.g. 40 meter. My dipole performs very good on this band. With my FT817 I could only work on 20 and 40 meter, with the antenna set up. So I listen carefully on those two bands, searching for nice stations to work. On 20 meter today I worked OH2FDO/MM he was sailing at sea. (see photo) Also G8YXJ and DF3SU. It's funny to work last two stations because normally I can't work UK and Germany on 20 meter. The last few weeks is a lot of short skip on 20 meter. This late afternoon there was a lot of stations QRV on 10 meter PSK31. I worked before I start cooking: S56VJM - SP9UPV - OK2BH average 1000 km.

8 comments:

  1. Short skip on 20 is the same Sporadic-E that brings stations crashing in on 10 and 6m. But with lower noise levels I prefer the higher bands.

    ReplyDelete
  2. Hello Julian, I wish my antenna was good for 10 or 6 meter. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Maritime Mobile - very nice yacht!

    I shall have a listen on 10M now as M6PCZ says it is v.active.

    73 Adam

    ReplyDelete
  4. Hallo Paul,

    Volgens mij heeft dat met de Es te maken dat er nu short-skip is op 20M.
    Ik werkte bij thuiskomst een station uit Polen op 6M. Er is genoeg te doen maar heb ook andere dingen in huis na mijn werk.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  5. Hello Adam, there is a lot of Es today. 73 Paul

    ReplyDelete
  6. Hallo Tjeerd, precies, dat herken ik. Ik ben eigenlijk huisman, dus ander werk zat, 73 Paul

    ReplyDelete
  7. Mijn wijze grootmoeder zei dan altijd:

    "Je kunt altijd wel dansen, al is het niet met de Koningin".

    Kortom: Waarom zul je altijd het beste moeten hebben, terwijl je met iets minder ook prima uit de voeten kunt....

    Mooi he? die "oude" wijsheid uit het begin van de vorige eeuw.....
    Gr. Wally

    ReplyDelete
  8. Hallo Wally: deze uitspraak kende ik nog niet, maar hij is wel mooi. Ja, tevreden zijn is een goede deugd. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts