Friday, March 26, 2010

Puxing PX-777

I don't want to spent a lot of money for a 2 meter hand-held. Life itself is expensive enough. So I am looking for a nice priced hand-held. And by the way, the 2 meter band is out of grace. It sounds like a VHF band on Mars. Anyway, when I go with vacation to Germany this summer I like to have a handheld with me. The Puxing seems to be a pretty toy. KB2SRH provide this fine video here. I don't know if I will take my FT-817 with me. Too much weight to carry around. Normally the XYL is working hard and when we are together with vacation, I want to spend more time with the family. Playing games with the kids, and we like to make long walks at daytime. But so now and then I like to jump in on a local repeater, especially when it rains, that would be fine. If there is any... local activity of course.
This morning I made one QSO with E73EPA a club station from Pale, Bosnia-Herzegovina, on 20 meter with 5 watts SSB. With 5 watt PSK31 I worked on 40 meter: ES3RM and DG2PHE.

7 comments:

  1. Paul,

    Ik heb ruim een jaar een Weierwei. Ben er wel tevreden over en voor Euro 80,--. Zelf een extra accu kost je een paar centen.

    ReplyDelete
  2. Hallo Tjeerd, die ken ik niet, ga ik even googlen. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Hallo Paul, ik heb al sinds dat ik mijn machtiging heb een Alinco DJ-G5, dat is een dualband porto die ook full duplex kan en zelfs een repeater functie heeft. In het begin nam ik het ding wel eens mee op de fiets. En ik heb hem een keer meegenomen naar Engeland. Zelfs een amateursat. heb ik er wel eens mee gewerkt. Maar het enige wat ik er nu nog mee doe is 1x in het jaar de ballon repeater ontvangen tijdens de ballonvossenjacht. De rest van het jaar komt het ding nauwelijks aan. De 2m en 70cm band is hier uitgestorven. Op de repeater hoor je eigenlijk nooit iemand. Ben ook meer een HF man. Wat wel een leuk ding was (vroeger voor de opkomst van GSM) dat ik ook ermee op mobilofoonfreq. kon zenden. Mijn baas had zo een ding op kantoor staan om met personeel te kunnen praten die in het land zaten. Opgegeven moment ging ik tussen de middag naar huis en wenste ik hem via de radio smakelijk eten. Daar kon hij echt niet bij dat zoiets kon. Volgens hem kon niemand inbreken op zijn mobilofoonfreq. ;-) 73, Bas

    ReplyDelete
  4. Hi Paul,

    Looks like a good deal for a 2 meter radio.
    Have A Nice Weekend!
    Jim
    W2KLM

    ReplyDelete
  5. Hallo Bas, daar ben ik ook een beetje bang voor. Er is zo weinig VHF/UHF activiteit. Eigenlijk heel jammer. Die Alinco heb ik ook gezien. Mooi ding. Maar goed, ik ben ook meer een HF man, altijd geweest. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken. 73 Paul

    Hi Jim, the price is OK. But VHF/UHF activity is very, very low here. Also a good weekend. 73 Paul

    ReplyDelete
  6. Hello Paul,

    The Puxing 777 is a lovely little radio. A friend of mine in the radio club has one and is delighted with it. Excellent price and 5W and great battery life. What more could you want? I would DEFINITELY buy a better antenna though. Nagoya antennas are so cheap from Hong Kong anyway.

    BTW sorry to hear of your prostate problems. Very painful and uncomfortable. I hope you start to feel better soon. Very sorry to hear you are not 100%.

    Best wishes, Adam

    ReplyDelete
  7. Hello Adam, my health is a bit of a problem lately. I hope better weather, more sun will improve my condition. I am not sure what handie I will buy. So look around and watch experiences of my fellow amateurs. Most hand held antennas are insufficient. When you buy a new one be sure it is a bit longer, that's better for maximum radiation. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts