Thursday, March 4, 2010

Guinea Bissau

I heard a pile up on 15 meter. It was for J5UAP Peter from Varela, Guinea Bissau. They worked split 10 KHz up. So I give a try and after 3 calls he came back for me. I was running 10 watt SSB. So this is my 75th DXCC QRP. On 40 meter I came across Tuc M3TUC from Carlisle, England. And it was a coincidence, because I was thinking of him, I worked him before in 2008 and I wonder how he was. And yes, there he was. We had a nice chat. Other stations on 15 meter: RX6FW Dima, he thought I was running about 100 watt. He couldn't believe I was running only 10 watts.

And SV8PKI Manolis from Samos Island, Greece with 10 watt SSB on 15 meter. Tonight on 80 meter I worked DR2010N Peter (DH1PS) from North Westfalen, Germany with 10 watts SSB.

6 comments:

  1. Peter,

    Gefeliciteerd met je 75ste land. Wil je in de toekomst ook awards aaanvragen?
    Heel vaak wordt dan voor SSB ook 5 watts gehanteerd, mogelijk weet je dit al.

    Voor mijn eigen telling maak ik gebruik van 5 watts en de teller staat bij mij op 51.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  2. Hallo Tjeerd, dank je wel. Ik denk niet dat ik awards ga opvragen. Voor mij hoeft dat niet per sé. Ik beschouw tot 10 watt QRP. Ik houd wel bij in mijn log met hoeveel vermogen ik een verbinding gemaakt heb. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Hallo Paul,

    Sorry ik gaf je een verkeerder naam.
    Ja als je dat zo voor jezelf bij houd is er niets mis mee.
    Erg goede resultaten. Wat voor antenne gebruik je?

    ReplyDelete
  4. Hoi Tjeerd, ik gebruik op dit moment een Diamond dipool W735 (2 x 13 meter) voor 40 en 80 meter, maar met een antenne tuner kan ik uitkomen op alle HF banden. (Behalve 160 meter niet) De antenne staat opgesteld als inverted V en het hoogste punt is ongeveer 6 meter hoog. Ik ben bezig om voorbereidingen te treffen voor een multiband vertical voor HF. Ik hoop dat ie volgende week staat. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Guinea Bissau! Incredible on 10W SSB. You are an inspiration to us all.

    Enjoy the sunny weather, 73 Adam

    ReplyDelete
  6. Hello Adam, 15 meter is really nice. You should try it also. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts