Tuesday, February 23, 2010

Two new DXCC countries

Today I just hang around on 15 meter. Sometimes there were good signals. I heard YC1LA and YC1FWO [Indonesia] with SSB very loud. 59 signals. But the pile up was too big for me. Also heard Cuba CO8LY and several USA stations (with KW's) I started on 40 meter and worked TM7WAP with 5 watt SSB and DL6MGR with PSK31. Then I moved to 15 meter. I worked the following stations with 5 watt PSK31: SV1EOS - RN6BA - LZ1MEM - RN3KL - 1B1AB [see photo - Cyprus NEW DXCC]- RV9WF - UT2MA - EK5KE. With 10 watt SSB I worked OD5NH from Lebanon, new DXCC for me. I started August 2009 with DXCC QRP in the pit of the sunspot cycle, now I worked 74 DXCC countries with QRP.

10 comments:

  1. Hallo Paul, 1B1AB is geen officieel station dat telt voor de DXCC cyprus. Volgens mij heeft daar wel eens wat over op een blog gestaan. Maar het is wel leuk om hem te werken en volgens mij doet hij ook aan QSL via eQSL. De condities zijn ondertussen wel erg goed geworden volgens mij. Veel beter als vorig jaar om deze tijd. Hoe bevalt de FT450 overigens? Ik ben zelf ook nog wel eens aan het kijken naar een andere radio. Al ben ik geen Yaesu fan, mijn voorkeur gaat wel uit naar de FT450 al is het alleen maar omdat hij betaalbaar is. Mijn 11 jaar oude ic706 gaat af en toe een beetje kuren vertonen. FM heeft geen vaste carrier meer, en afgelopen week had ik een continu carrier op USB. Als de radio iets opgewarmd is gaat het wel weer. Je hebt vandaag een mooi aantal stations gewerkt. En Indonesië gaat vast nog wel eens lukken. In een paar jaar is dat al geen bijzondere DXCC mer voor de meeste stations. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, ja ik weet het. Het is een politieke kwestie. Ik ga toch niet mee doen met een officiële DXCC. Ik houd het voor mezelf bij welke landen ik gewerkt heb, en dan geldt hij gewoon als een nieuw land voor mij. Hi. Tot nu toe vind ik de FT-450 wel een prettige radio. Alles klinkt wel een stuk donkerder, dan het heldere geluid van de FT817. Dat was ik natuurlijk gewend. Maar goed inmiddels raak je aan alles gewend. Ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. De verschillen zijn miniem. Het zit hem toch wat je eigen smaak is wat betreft merk. Zelf zou ik het liefst de Jupiter Ten Tec willen hebben, maar ja, een beetje duur. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. off topic: nice shack, do you have home made equipement there?

    ReplyDelete
  4. Hello Adrian, it is not my shack on the photo but the shack of 1B1AB. I forgot to mention it. No, not anymore I build my own equipment. I did in the early days, but my eyes and hand are getting too old for working with small accessories. Hi. 73 Paul

    ReplyDelete
  5. Hi Paul:

    I am impressed with your list of "DX" on Qrp - I run Psk running 5 watts with my FT817 but It is very frustrating - am not picking up that many contacts - but CW is fine, I am only using a Vee on 40M cut to resonance - I need to stick at it I am relatively new on this mode.
    Interested in your "Graph" statistic
    Keep up the good work.

    73 Peter:

    ReplyDelete
  6. Hello Peter, most of DXCC with PSK31 were made in winter 2008-2009. Conditions were not bad at all then, in March 2009 conditions went down. Even, I worked Thailand with 5 watt PSK in that winter. 73 paul

    ReplyDelete
  7. Hi Paul,

    Lebanon and Cyprus were fantastic catches - especially for SSB. I bet you are well pleased.
    Thanks for your nice comments on my blog. It has in fact been a difficult winter with these ups and downs and dizziness etc. Hopefully now I can start returning to normal. 73 Adam

    ReplyDelete
  8. Hi Adam, your PAR End Fed works on 15 too? You should really try 15 meter, it slowly opens up. With 10 watts you can work a lot with good conditions there. 73 Paul

    ReplyDelete
  9. Hey, Paul,
    I´m sure we will enjoy a lot the new cicle. Two days ago i worked south africa on 17 with the miracle whip and 5 watts and japan with the mag loop. Yes, something is mooving in the sun!
    73 abd happy QRP!
    Juan
    EA5BLP

    ReplyDelete
  10. Hello Juan, that's a great achievement. Keep up the good QRP work! 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts