Friday, January 29, 2010

QRP op 80

Does anyone know what this is? Last night I was working with JT65A, to try out the new JT65A-HF on 80 meter. I worked F1LFT Herve from Plouha, France. The software works fine. Suddenly this signal (see photo) came on frequency, right upon the JT65A frequency 3576 KHz with a broad bandwidth. With SSB I worked OK2BQX Karel from Albrechtice, Czech Republic on 80 meter with 10 watt. I always have the idea that low power is useless on 80 meter. But I change my mind on that. New band to explore with QRP.

2 comments:

  1. Hallo Paul, aan de tijd te zien hebben we elkaar net gemist. Ik heb ontzettend zitten knoeien met het programma. Kreeg wel een waterfall en signalen zag ik ook, maar decoderen deed het niet. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik niet tegelijk DM780 kan draaien zoals met WSJT. Blijkbaar geeft dat een conflict? Ik heb overigens later op de avond ook deze storing gezien, ook veel harde tune tonen na het geven van een CQ. Later ging het wel beter en heb ik nog 2 QSO gemaakt. Ik werd later zelfs gehoord door de maker van het programma. Ik zond met 5W op de 84m loop. Zie PSK reporter. Wou er nog een stukje over schrijven. Maar heb er vandaag geen tijd voor. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hoi Bas, deze software werkt wel lekker, dubbel klikken op de call in het scherm en de boel gaat meteen draaien. Ik zag mijn qso ook in PSKreporter staan. Wel grappig. Ik heb nu de antenna tuner ook aangesloten, het wachten was op nieuwe connectors, dus ik kan nu gewoon op 80 meter uitkomen. We moeten maar eens een sked afspreken met ssb. 73 Paul

    ReplyDelete

Popular Posts