Thursday, November 19, 2009

WSPR with indoor antenna

Click on image to enlarge. Although a Solar Flux of 76 and a sunspot, were conditions not too good. It was for me a bit disappointing day. I tried several modes but only one CW QSO was possible with EU6AF from Belarus on 20 meter. I let my rig running WSPR with 5 watt and an indoor antenna on 40 and 80 meter. Best DX LA9JO on 40 meter with almost 2000 km. And I spotted PE4BAS, Bas from Roodeschool on 80 meter and he reported me. Best DX on 80 meter was IQ3AZ, 993 km.

4 comments:

  1. Hallo Paul, het bewijs dat de loop goed werkt voor NVIS. Ik zag je al in de database lijst. Nu heb je mij ook eindelijk gespot. Dat betekend dat we in principe ook een QSO zouden kunnen maken? Of zou het signaal daar te zwak voor zijn? PSK31 of RTTY zou een optie kunnen zijn. Dit was puur op de antenne binnenshuis dus? Geen draad naar buiten? Eigenlijk is dat niet te bevatten....
    73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, ik heb inderdaad alleen met de binnenhuis antenne gewerkt, zonder draad. Met PSK31 is het mij nog niet gelukt om een QSO te maken op 80 meter. Wel 1 keer met RTTY vorige week. We kunnen het natuurlijk een keer proberen, op het eind van de avond op 80 meter een RTTY QSO te maken, kijken of dat lukt. Misschien vanavond rond een uur of half elf, het weekend wordt moeilijk want mijn zoon wordt 10 jaar en een huis vol visite. Anders volgende week ergens. Ik hoor het wel van je. 73 Paul

    ReplyDelete
  3. Hi Paul. I really like that wide-angle wind-mill and road photo at the top of your page. Very nice. 72/73 de Dick

    ReplyDelete
  4. Hello Dick, the photo is taken near our village here. Its a polder landscape and we live below sea level. The windmills having still their function for grain milling on small scale for e.g. tourists and education. 73, Paul

    ReplyDelete

Popular Posts