Wednesday, November 18, 2009

On photo Victor RV2FW/1 From St. Petersburg, Kaliningrad. I worked him with RTTY on 20 meter this morning. I gave some calls with PSK31 but no one replied. Though, several stations heard me. (See PSK-reporter below) I heard a JA station with RTTY, but very weak. Too weak to work. I gave several times a CQ call with CW on 20 meter, nothing. Maybe later today. This afternoon I worked IZ7KVM Nico from Putignano, Italy with RTTY on 20 meter. Sunspots are Ø again. I listen on 500 KHz WSPR at night for G3XBM but I do have a strong carrier on 500 KHz, what makes reception difficult, I think.

4 comments:

  1. Morning Paul,

    Your exploits on RTTY are truly inspiring me. I had one or two RTTY contacts with MultiPSK software and then reverted solely to PSK thinking it was the better mode for QRP. But I am beginning to think I made a mistake, discounting RTTY so quickly. How did you find FLdigi to set up and did it interfere with your settings for Digipan? The reason I chose MultiPSK was its easiness to set up.

    RTTY reminds me of the 80s and my lovely ERA Microreader which I let for for about £20. That was sheer craziness as it was a lovely little decoder. Oh well, you live and learn. Now we have the PC.

    Bye for now, Adam

    ReplyDelete
  2. Hello Adam, I begin to like RTTY very much. The Russian station was one of the few I heard. He was before me in qso with Greece, also with a good signal. Julian G4ILO gave me a hint to use Fldigi. I like the program and I use it for CW, PSK31 and RTTY. I has more digi modes on board. It is easy to set up. I like the PSK-reporter function too. So I will certainly explore RTTY to see what is possible with QRP. Today we had heavy winds up 100 km/hour. Hope my wire will hold. 73, Paul

    ReplyDelete
  3. Hallo Paul, Wat voor een antenne gebruik jij voor het luisteren op 500 KHz? Ik wil me er ook wel eens aan wagen! Leuke QSO's in RTTY. In feite moet je in RTTY hetzelfde kunnen werken als in PSK31. PSK31 is alleen smalbandiger. Ben ook al aan het spelen geweest met Fldigi en CW, maar krijg er nog geen leesbare tekst uit. Datzelfde probleem heb ik eigenlijk ook met DM780 al is daarbij wel het doorlaatfilter traploos instelbaar en kan ik iets meer decoderen. Denk dat ik toch beter CW kan gaan leren :-). Hier staat ook een behoorlijke wind, ben een beetje bang voor mijn loop. Gelukkig buigen de glasfiber masten gewoon net als een hengel. Maar heb tussen de middag wel alles even nagelopen. Het staat nog steeds maar gaat wel heel erg heen en weer in de wind. Laten we hopen dat het goed gaat. Mijn XYL was al bang voor het glas in de kas. Gelukkig hebben we nog een aantal reserve ruiten. Maar heb liever geen schade... 73, Bas

    ReplyDelete
  4. Hallo Bas, ik gebruik ook voor 500 KHZ dezelfde antenne. Dus eigenlijk ongeschikt. Toch heb ik Engeland, Zweden, Duitsland en België zo ontvangen. Ja, principe moeten beide modes niet voor elkaar onderdoen. Het is toeval dat ik nu met RTTY is meer geluk had. Misschien omdat het veel rustiger is op de band met RTTY en val ik sneller op. CW decoding met Fldigi gaat bij mij prima. Tenzij het signaal te zwak wordt dan pak ik de koptelefoon erbij en ga ik op mijn eigen gehoor af. Maar zenden doe ik dan wel weer met Fldigi. Ja, de storm ging flink te keer, nu is het al wat minder hier. Mijn draadje hangt nog. Ik hoop dat jouw antenne ook blijft staan. 73, Paul

    ReplyDelete

Popular Posts