Monday, October 19, 2009

PSK31

When the kids are in bed, then I can put on the rig. I heard a lot of stations on 40 meter. Very strong ssb stations from the USA, such as W3JK from New York. Or Russia RN3ZDD or EW1MM from Belarus. The last one heard me, he gave me 55 but another strong Russian station was upon us. So I lost him. I moved to a quiet 30 meter, I give a CQ and UX1MW came back for me. Victor from Krasnodon, Ukraine. Back to 40 meter: I called EA6BH, Teo from Palma de Mallorca, Balearic Islands. [photo] He heard me, and it was a pleasure working him. Friday I worked LY2BH Rimas from Panevezys, Lithuania with CW on 20 meter. No need to say that my WSPR-ing on 30 meter was successful to the USA this afternoon. Lithuania was my 29th country with WSPR.

2 comments:

  1. Hoi Paul, ik sta er altijd versteld van wat jij allemaal werkt als QRP station. Wat mij altijd opvalt aan 30m is dat de meeste stations er ook met simpele antenne's en weinig vermogen werken. Ik krijg op 30m ook bijna altijd respons op een CQ. Al is het in 90% van de gevallen wel altijd Rusland. Tjonge, wat zitten daar een zendamateurs zeg. Heb afgelopen nacht WSPR aangezet met mijn standaard 1 Watt op 40m. Had gehoopt TY1MS te ontvangen, maar die was waarschijnlijk niet in de lucht. Wel werd ik weer ontvangen door 2 stations in Australiƫ.
    Leuk zo een lijst DXCC met WSPR. Dat ga ik toch ook eens uitzoeken.

    ReplyDelete
  2. Hoi Bas, ja met CW krijg ik ook veel Russen. Het stikt ervan. WSPR is erg leuk om te doen. Af en toe laat ik draai WSPR om te kijken wat ik dan binnen krijg. Nu wacht ik vooral op de bijzondere calls. Hoe meer zendamateurs het gaan gebruiken hoe leuker het wordt. 73, Paul

    ReplyDelete

Popular Posts