Wednesday, April 22, 2009

Op de foto staat PA4MB/M Martin die ik sprak via de repeater in Wormerveer op 145.712 MHz. Vanmiddag werkte ik voor de tweede keer op 20 meter LZ1DS, Deko uit Kazanlak, Bulgarije met CW. Nu wel met de automatische seinsleutel via de computer. Condities zijn nog steeds belabberd. Wel hoorde ik VK7GK weer op 40 meter op een vrijwel stille 40 meter band. Vanmorgen hoorde ik op BNR radio een sterrenkundige die het had over de 'stille' zon. En waarom er geen zonnevlekken komen en wat daar op zou kunnen volgen. Hij verklaarde de relatieve winter die we hadden aan het lage aantal zonnevlekken. Dat is voor mij een nieuw gegeven.

Tonight I worked on 20 meter with CW SZ7SER, radio club from Serres, Greece; Z36A, Zoran from Kocani, Macedonia, we had worked before; UA6LUQ, Wally from Rostov om Don, Russia.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts