Wednesday, March 25, 2009

Isotronic Antenna

Gisteren hoorde ik een Italiaan met PA3DEU werken uit IJmuiden op de QRP frequentie van de 20 meter band. Ik spitste mijn oren omdat ik vroeger in IJmuiden heb gewoond en als zendamateur vrij actief was. Op QRZ.com gekeken maar volgens mij ken ik Dick niet van toen (zeventiger jaren). Ik las daar dat Dick met een Isotron antenne werkt vanaf een balkon. En vaak met CW en een FT817 actief is. Van een Isotron antenne had ik nog nooit gehoord dus was ik even gaan googlelen en vond dit artikel van PAƘUNT en PA1AMS over de Isotron Antenna. Een grappig concept en deze link wil ik u daarom niet onthouden.

Ik hoorde gisteren nog IT9QAU met 5 watt. Hij riep mij aan en toen ik voor hem terug kwam en mijn eerste gegevens had door geseind was ie weg. Er zat vlak naast mij wel een Rus te toeteren, mogelijk in combinatie van diepe QSB is hij mij verloren. Ik hoorde hem ook niet meer terugkomen.

Ik hoorde van Wally PA3BTT dat hij KZ1H had gewerkt op 20 meter met 2 watt CW "Ur QRP is doing an amazing job". Dat zijn toch leuke dingen. Vandaag zijn de condities 'very poor' op de hoge HF banden. Dat wordt dus niets meer. De kinderen zijn vanmiddag thuis dus komt het er toch niet van.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts