Saturday, January 24, 2009

E-QSL

Dit zijn de awards van IK8NIJ, Renato uit Monteforte Irpino. Verkregen via E-QSL zo te zien. Zover ben ik nog lang niet. Ik werkte Renato op 40 meter met PSK31. Ik zie dat er veel amateurs zijn die E-QSL gebruiken, maar er zijn er ook die het absoluut niet willen. Ik heb al eens op de site gekeken van E-QSL. Op zich is het geen gek idee. Geen gedonderjaag met QSL managers en het wegbrengen van de papieren QSL kaart. Mijn QSL manager wil alles op volgorde aangeleverd krijgen. Er ligt inmiddels al een behoorlijke stapel die eigenlijk weg moet. De 23e nog met HG5BAKO (PSK31)en DRØ9ANT (SSB) gewerkt op 40 meter, speciale callsigns. Nadat de antenne weer gemaakt was heb ik gisteren ook nog HGØNPJ gewerkt met PSK31 op 40 meter. Verder heb ik een logboek gemaakt in Excel. Lekker makkelijk en goed op te slaan op een USB stickje. Want die backup's van Ham Radio Deluxe zijn geen succes. Al twee keer is mijn computer sinds vorig augustus gecrasht en de backup's zijn niet compleet van HRD. Hoe dat komt weet ik niet maar wel ergelijk. Dus vandaar gewoon een spreadsheet met filters etc gemaakt. Werkt prima en overzichtelijk.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts