Friday, November 28, 2008

Oostenrijk

Vandaag pakte ik Oostenrijk als 22e land met QRP (SSB)en wel Piet OE6PAF uit Murau. Voorheen PA3DHA. Piet was in QSO met nog een paar Nederlandse stations, Ben PAØBBX en PAØG, die ik overigens niet kon horen. Piet is ook geen onbekende met QRP en het was leuk dat hij de moeite nam om signaal op 40 m eruit te pikken. Dat doet niet iedereen. Er was veel statische ontlading op de 40 meter band. Tegen het eind van de middag kwamen de Russen en Italianen hard door. En dit keer voor Phone QRP moeilijk om er door te komen. Verder nog gewerkt op 40 meter: DQ8LGBAY een speciale Garden Fair station en SP1QXK. Ik gebruik als logboek Ham Radio de Luxe. En dat is erg handig, tenzij je de backup weggooit van het logboek. Dat deed ik dus, en leeg was het logboek. Gelukkig had ik recent een uitdraai gemaakt en stations genoteerd op dit blog dus ik kon de meesten weer (opnieuw) invoeren. De volgende keer moet ik beter opletten.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts