Thursday, November 20, 2008

Eindelijk Duitsland

Het heeft even geduurd, maar nu heb ik dan toch met Duitsland gewerkt. Je zou denken dat het makkelijk moet gaan, maar nee, dat val dus tegen. Het is daarmee mijn 14e land SSB QRP. Ik werkte DL7AC op 40 meter. Vandaag sprak ik ook Tuc weer, M3TUC, op 40 meter. Die was al druk in de weer met kerst-QSL kaarten te schrijven voor radioamateurs. Vandaag hoorde ik wel veel: Nieuw Zeeland kwam goed door maar ook Amerikanen op 20 meter. Voor mijn QRP set onbereikbaar. Hi. Op 80 meter hoorde ik PA1PVH en PE1IPF maar die hoorde mij niet. Ik heb met de FT817 en MW nog geen succesvolle QSO op 80 meter kunnen maken. Uit fora blijkt dat de meeste MW gebruikers daar last van hebben.

Vanavond heb ik voor het eerst meer dan 1000 km overbrugd op de 40 meter. Ik werkte met 4O3TT uit Montenegro (1534 km), EA7ST, Andy, uit Santa Fé, Granada Spanje (1850 km) en YU7ZEX, Zex uit Novi Sad, Servië (1372 km).

No comments:

Post a Comment

Popular Posts