Wednesday, September 10, 2008

PSK31 en CW

Zoals Adriaan PE2KP al zei: probeer PSK31 eens. Ik heb met een eenvoudig setup PSK31 in elkaar geflanst en verdomd: het werkt. Ik heb al diverse QSO's beluisterd, echter de condities zitten werkelijk in een dieptepunt. Er is weinig op de banden te doen. Af en toe duikt er een station op uit de ruis. Voor PSK31 gebruik ik DigiPan. Het werkt prima. Nu wachten op betere condities om met QRP een PSK31 verbinding te maken. Voor CW had ik CW decoder gedownload, maar dat werkte niet naar behoren. Nu heb ik CWlab04R en dat doet het goed. Op 40 meter hoorde ik LY2BJ met SF7YT in CW op 7033 (10.00 uur) met elkaar in QSO. Dit ga ik verder even uitproberen. CwGet lijkt me ook goed, maar dat is geen freeware, dus probeer ik eerst de freeware maar uit. Zodra de verbouwing hier klaar is kan ik zo langzaam aan mijn shack een beetje inrichten. Ik heb er nu nog helaas weinig tijd voor.
Op 20 meter hoorde ik nog Z31MM om 12.25 met PSK31.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts