Monday, September 1, 2008

Electron

Na 25 jaar viel de Electron weer in de bus. Maar toch ook wel weer vertrouwd. Het blad ziet er wel mooier uit tegenwoordig. Wat mij verbaasde was dat mijn oude callsign (PA0PSY) en mijn vroegere luisternummer (NL1008) op de adres etiket stonden. Terwijl ik mijn nieuwe callsign wel heb doorgegeven. Tempo Doeloe. Maar opeens blijkt 25 jaar ook zomaar voorbij is gegaan. Afijn, een mailtje gestuurd naar de VERON, met het verzoek mijn huidige callsign te gebruiken. Anders gaat het misschien mis met de QSL-kaarten.

Gisteren nog even geluisterd op 2 meter, maar er is weinig activiteit in deze regio. Ik hoorde alleen een aantal amateurs op de repeater van Zaandam. En twee op PI3ALK waarvan er een naar het strand ging, overigens terecht want was prachtig zomerweer. In de jaren zeventig was in de IJmond nauwelijks een vrij kanaal te vinden op 2 meter, zo druk was het. Maar goed, misschien heeft de computer meer aantrekkingskracht op mensen dan zendamateur worden. Van de week zei een kennis: 'Je kunt toch ook Skypen naar Spanje?' Ja, dat kan, maar dat is lang niet zo leuk als radioverbinding maken, draadloos, met maar 5 Watt. Nou ja, leg het een leek maar eens uit. Het eerste wat iemand zei die mijn transceiver zag staan: 'Heb je een bakkie gekocht?'

No comments:

Post a Comment

Popular Posts