Saturday, August 23, 2008

Eerste verbindingen

Met een monoband 20 meter spriet heb ik de eerste verbindingen gemaakt op 20 meter. Mijn eerste verbinding op 20 augustus, na 25 jaar, was AO5KB (SSB) een speciale prefix voor zendamateurs uit Valencia en omgeving. Verder: II3PIV, IO1DCI. 21 augustus: F5KKD/P/EU-048 HG8SDS en Stefan SP4/PA3ADJ, het laatste deel van het QSO ging moeizaam vanwege flinke QSB. De condities op de HF banden zijn niet zo best dus het blijft dan moeizaam om met QRP er door heen te komen. Vooralsnog ben ik niet ontevreden met de gemaakte contacten met een binnen antenne. Gemiddeld toch zo'n ruim 1000 km overbrugd. AO5KB was de grootste afstand met 1500 km! Toch niet gek van uit huis. Nu kon ik niet zo lang werken, ongeveer anderhalf uur, want de batterijen zijn met 5 Watt zo leeg. Vandaag komt de netvoeding binnen, dat scheelt een stuk.

4 comments:

  1. Anonymous8/25/2008

    Hallo Paul, ik zie mijn call PA3ADE bij jou gelogd, dit kan niet kloppen want ik ben nog nooit in SP4 geweest.

    succes verder met de hobby,

    73, Wim PA3ADE.

    ReplyDelete
  2. Hoi Wim,
    Ik heb het uit mijn logboek gehaald. Ik heb het nog nagekeken, het staat er toch echt zo in. Heb ik het verkeerd verstaan? Dat kan natuurlijk, maar ik meen dat ik de call ook heb zien staan in Ham Radio de Luxe bij DX-log. Vreemd.

    ReplyDelete
  3. @Wim: het moet SP4/PA3ADJ zijn.

    ReplyDelete
  4. Hallo paul,

    ok, dan is het opgelost.

    Succes met de hobby,

    73, Wim PA3ADE.

    ReplyDelete

Popular Posts