Thursday, August 7, 2008

Een herstart

Na jaren van QRT te zijn geweest, heb ik dan nu weer de draad opgepakt. Het radio virus heeft mij toch nog steeds in zijn greep. In 1976 heb ik mijn zendexamen gehaald en kort daarna CW gedaan en mijn A machtiging binnengehaald. Ik had toen de callsign PAƘPSY. Ik woonde in IJmuiden, vandaar de Y op het eind. Ik werkte voornamelijk CW op de 20-15 en 10 meter band. lokaal werkte ik op 2 meter. Nu, in 2008, ben ik weer begonnen. Mijn huidige callsign is nu PA9B. Voorlopig ga ik met QRP aan de slag omdat ik dat altijd het leukste vond. Met een klein vermogen zo groot mogelijke afstand overbruggen, dat was en is de sport voor mij. Ik heb een FT817ND besteld en een Miracle Whip antenne, zodat ik ook lekker buiten kan zitten met de rig of dat ik de boel meeneem als ik elders ga. Mijn belangstelling ligt nog steeds bij de HF banden. Ik ben mijn CW weer aan het oppoetsen, want na zoveel jaar zakt de snelheid toch behoorlijk in. Binnenkort weer QRV!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts